April 16, 2024, 09:59:15 pm
Welcome, Guest. Please login or register
News:

Arturia Forums



Author Topic: Memory associated with Arpegiator: How to protect it?  (Read 4327 times)

gilben-742

  • Apprentice
  • Apprentice
  • *
  • Posts: 8
  • Karma: 0
    • http://bgilon.free.fr/
Memory associated with Arpegiator: How to protect it?
« on: March 31, 2004, 05:17:41 pm »
Hello,

I appreciate using the arpegiator while using MiniMg V in standalone mode.
What I would like to do locally to the instrument (i.e. w/o the help of external MIDI sequencers or software sequencers over VST) is to keep the notes stored for my arpege in a safe area, and subseqently play them repeatedly but transposed by the keyboard, in a way similar to having both the keyboard (Kn) and a sequence line (Sn) connected to the same OSC driver FM input within the MMV.

Once the arpegiator has understood the notes being part of the arpege, what could be the user action that will allow subsequent notes played on the MiniMg V keyboard to transpose notes triggered by arpegiator instead of modifying the arpege itself!

Maybe I am asking too much to the arpegiator. and I confuse it with a real sequencer? In this case, likely a ToDo list would be helpful for future eveolutions/user wishes.

Thank you for any help on this,
Benoît
Beginner
--
Bonjour,

J'aime beaucoup pouvoir utiliser l'arppégiateur en mode standalone du MiniMg V.

Ce que je voudrais pouvoir reproduire en local sur l'instrument virtuel (sans l'aide de séquenceurs MIDI/pilotage par VST) est de garder en mémoire les notes stockées pour mon arpège et jouer par la suite ce dernier transposé par le clavier, un peu comme les OSC drivers du MMV qui acceptent à la fois une séquence (Sn) et une sortie du clavier (Kn) pour "piloter" leur fréquence de sortie.

Une fois l'arpégiateur ayant digéré les notes de l'arpège", quelle serait la manipulation à opérer pour que les notes à venir et jouées sur le clavier de l'instrument ne viennent plus perturber l'arpège en soi?

Peut être je surestime ce que peux faire l'apégiatteur et le confond avec un vrai séquenceur. Mais si ce que je demande n'est pas possible maintenant, alors peut être une ToDo list serait-elle utile pour les évolutions futures.

Merci pour toute aide sur le sujet,
Benoît
Musicien débutant..

xavier

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 73
  • Karma: 1
Memory associated with Arpegiator: How to protect it?
« Reply #1 on: April 01, 2004, 03:02:33 pm »
Bonjour,

Il n'est effectivement pas possible de faire ce que vous désirez avec l'arpeggiateur du miniMg V. Mais effectivement c'est une bonne idée qui pourrait etre implantée sur une prochaine version.

This is not possible to achieve with the miniMg V arpegiator. But it is a good idea which could be add in further version.


Xavier

 

Carbonate design by Bloc
SMF 2.0.17 | SMF © 2019, Simple Machines